Aanlevering gegevens Personeel niet In Loondienst (PNIL) via DUO-Portal voor 29 september 2022
Op 7 maart heeft OCW een besluit gepubliceerd met betrekking tot Personeel Niet In Loondienst (PNIL). Nadat eerder een pilot heeft gedraaid is nu bepaald dat OCW jaarlijks achteraf van alle
besturen een opgave wil van personeel dat op gebruikelijke banen binnen het onderwijs wordt ingezet maar niet in loondienst is.
Het gaat dus onder andere om zzp-ers, detacheringen of mensen die via een uitzendbureau voor regulier werk worden ingezet. Ook inhuur van personeel van andere schoolbesturen of invalpools valt onder PNIL. Vrijwilligers worden niet meegerekend. Het gaat niet alleen om de werktijdfactor maar ook om de financiële bedragen inclusief bijkomende kosten zoals BTW en bemiddelingskosten. De aanlevering over 2021 dient voor 29 september 2022 plaats te vinden. Meer informatie vindt u door op deze link te klikken.
Deze aanlevering kan gedigitaliseerd door AK+ worden verzorgd. Wij zijn daarvoor wel afhankelijk van uw informatie. In de toekomst zal steeds voor 1 april opgave moeten worden gedaan. Voor
enkele besturen hebben wij dit inmiddels in AFAS ingericht.