PO en VO: AFAS wijzigt koppeling met Rabobank

Vanaf 1 juli werkt de bestaande bankkoppeling tussen AFAS en Rabobank niet meer. Een overstap naar een nieuwe koppeling is noodzakelijk. U ontvangt daarvoor een bericht van AFAS met een toelichting. Levert dat problemen op neem dan contact op met een van onze medewerkers.

Read more

PO – Aanpassing functiebenamingen

Met ingang van juni 2022 zijn de nieuwe salarisafspraken met terugwerkende kracht doorgevoerd. Veel werkgevers hebben de functiebenamingen laten aansluiten op de salarisschalen.  In het onderhandelaarsakkoord wordt gesproken over nieuwe functie leraar LB, leraar LC en leraar LD. Dat betekent voor een aantal besturen dat de functiebenamingen niet meer aansluiten.Inmiddels zijn er bij AK+ al…

Read more

Personele wijzigingen

Op 26 februari jongstleden hebben we afscheid genomen van Janny van de Donk en Marielle de Kinkelder.  Janny gaat van een welverdiend vervroegd pensioen genieten en Marielle gaat, na 9 jaar AK+, haar kwaliteiten inzetten voor Het Rhedens College. Beiden hartelijk dank en heel veel goeds in de toekomst.   Per 1 maart is Monique Berends…

Read more

Opschuiven ingangsdatum CO2 registratie

De inwerkingtreding van de CO2-registratieverplichting voor werkgevers met 100 werknemers of meer wordt opgeschort van 1 januari 2024 naar 1 juli 2024. Werkgevers zijn vanaf dan verplicht gegevens aan te leveren over het woon-werk en zakelijk verkeer van werknemers, met als concreet doel een reductie van 1,5 megaton CO2 in 2030.  De uitgestelde inwerkingtreding van…

Read more

Opnieuw groot onderhoud PO en VO

PO en VO raad verwachten dat ook voor 2023 het onderhoud nog op dezelfde wijze als in eerdere jaren kan worden verwerkt. Zij hebben hierover samen een brief verzonden aan de Raad voor de Jaarverslaggeving (RJ). Door het uitblijven van volledige duidelijkheid over hoe groot onderhoud in de jaarrekening moet worden verwerkt resteert er voor…

Read more

Ondersteuning van uw financiële afdeling

Op dit moment heeft AK+ nog ruimte om uw financiële afdeling te ondersteunen. Het gaat dan om interim werkzaamheden op het niveau van Beleidsmedewerker Financiën / Hoofd Financiën / Financial controlling. Mocht dit het geval zijn neem dan contact op met Jos de Kleijne via 06 5396 2650 of jos@akplus.nl.

Read more

Onderhandelaarsakkoord CAO Kinderopvang

In februari is een akkoord bereikt over een nieuwe CAO voor de Kinderopvang. Deze heeft een looptijd van 1 januari 2023 tot 1 juli 2024. De belangrijkste wijzigingen zijn: Salarisverhoging per 1 april 2023 van € 150 en vervolgens daarbovenop 2%. Daarna nog twee keer (per 1 januari 2024 en 1 april 2024) 2% stijging…

Read more

Onbelaste reiskostenvergoeding naar 21 cent

Vanaf 1 januari 2023 bedraagt de onbelaste reiskostenvergoeding 21 eurocent, dit ten opzichte van 19 cent daarvoor. Let wel, de vergoeding voor de zakelijke reiskosten is in de CAO geregeld en blijft 28 cent. Er komen vanuit enkele besturen al verzoeken binnen om ook deze vergoeding met 2 cent te verhogen.  Wanneer u als bestuur…

Read more

Nogmaals: Voorziening voor groot onderhoud

Inmiddels is duidelijk geworden dat de overgangsregeling wat betreft de voorziening voor groot onderhoud in 2023 voor het laatst mag worden toegepast.  Alle besturen, waarvan de economische eigendom van de gebouwen niet bij hen ligt, dienen beleid te hebben hoe met ingang van 1 januari 2024 om te gaan met groot onderhoud. 

Read more